Efterfødsel Yoga

Jeg får desværre ingen Efterfødsels Yoga hold da jeg er under uddannelse til Jordemoder.

Efter en lang graviditet og en fødsel kan man godt trænge meget til at genskabe kontakten til sin krop igen...den måske lidt nye følelse af kroppen. Den har været under en stor belastning og et hårdt pres og det er derfor både dejligt og super godt at træne og styrke kroppen igen.
Til efterfødsels yoga starter vi denne genoptræning stille og roligt op, så du finder tilbage i din nye krop i et tempo du kan fylde med i. Du vil her møde andre nybagte mødre, I vil lave skøn yoga sammen og nyde en hyggelig tid med din baby.

På Efterfødsels Yoga vil du opleve at:

- Der er fokus på træning af hele din krop.
- Der er særlig genoptræning af dine kernemuskler, lår, baller og specielt af bækkenbunden.
- Vi styrker bækkenbunden og træner mave- og rygmusklerne.
- Der er udstrækning af hele kroppen, især bryst og skuldremuskler som ofte er trætte af at amme og bærer rundt på baby.
- Vi skaber forbindelse til åndedrættet, der beroliger nervesystemet.
- Øge kropsbevidstheden og får herved fornyet energi og overskud.
- Din baby kan være med i nogle af øvelserne alt efter hvor stor eller lille han/hun er.
- Du kan være med uanset hvilken fødsel du har haft også hvis du er en Kejserinde og har fået et kejsersnit.
- Du er også velkommen til at komme alene, uden baby, hvis det er muligt - husk det er okay at tage lidt "MIG TID".

"Jeg synes at det har været rigtig godt.
Øvelserne for bækkenbunden har givet mig mere
styr på knibningen og på at "holde sammen på det hele"
samt fantastisk med udstrækningsøvelserne.
Jeg må sige at jeg er blevet helt vildt med yoga
- det er en god blanding af styrkeøvelser og udstrækningsøvelser.
Det foregår stille og roligt så man kan følge med i det
tempo som kroppen kan klare på dagen.
Det er vigtigt når man er oppe om natten for at give flaske
og derfor ikke altid har fået sin nattesøvn..."

// Mette Toftegaard Løgstrup

 

Praktiske informationer:

Der er gratis P-Plads lige udenfor døren.
Dørene er åbne fra 15 min før klassen starter.
Der er plads til din barnevogn udenfor.
Der er plads til din baby, som ligger hos dig eller på en legemåtte/tæppe under øvelserne.

Du kan deltage fra 8 uger efter fødslen til baby begynder at kravle.

Der vil være masser af tid til dine spørgsmål i en tryg rolig atmosfære. Du ammer og skifter baby efter behov - og derfor vil der også ind imellem være øvelser, du må springe over. Men du vil hurtigt kunne være med igen da jeg underviser i et roligt tempo.
Du har også her muligheden for at udveksle erfaringer med de andre mødre på holdet, jeg synes ofte der opstår mange hyggelige snakke om alt hvad der sker i lige jeres hverdag.